Laatste dag Nepal! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Shane Duimel - WaarBenJij.nu Laatste dag Nepal! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Shane Duimel - WaarBenJij.nu

Laatste dag Nepal!

Door: Shane Duimel

Blijf op de hoogte en volg Shane

29 Januari 2014 | Nepal, Kathmandu

Vandaag is het woensdag de 29e en zijn we aan het einde gekomen van onze reis door Nepal. Na een week relaxen in Pokhara zijn we weer terug gegaan naar Kathmandu. Ons hotel daar was prima bevallen en toen we daar dus terug naar toe gingen, werden we weer met open armen ontvangen. Vooral onze kleine vriend Ramesh was heel blij ons weer te zien. Niet alleen omdat hij goede fooi van ons kreeg, maar ook omdat hij erg tegen ons op keek. Hij was daarom ook zeer vereerd dat we aan zijn bazin hadden gevraagd of hij ons kon gidsen door de grote stad. We hadden een taxi chauffeur geregeld voor de hele dag want we zouden 3 belangrijke tempels bezoeken die dag. 2 waren buddhist temple en 1 was hindu. Boudhanath of ook wel monkey temple genoemd was de eerste die we bezochten. Heel erg indrukwekkend was dat, want na eerst een grote trap omhoog te hebben beklommen, stonden we ineens voor een hele grote stupa. Een stupa is een kegel vormige tempel waarop bovenaan de ogen van buddha staan geschilderd. Ook liepen er over apen rond wat voor ons erg komisch was om te zien. Ik wou een foto maken met mijn mobiel en was hem bijna kwijt zo snel als 1 van de apen was. De volgende temple was Swayambhunath. Deze bevondt zich op een groot plein en het was een imens grote stupa. Na er een rondje omheen gelopen te hebben (want je kon er niet in) gingen we naar de 3e temple. Dit was een hindu temple waar je wel naar binnen kon, maar voor 10 dollar pp. Ramesh zei dat het niet heel bijzonder was want er lag alleen een lijk opgebaart. We besloten daarom wat anders te doen om te temple heen voor 1 dollar :) Namelijk een hindu stip laten zetten. We mochten allebei plaats nemen bij een hindu op zijn kleedje. De man had allemaal potjes met verf voor zich staan en begon een kunstwerk op ons voorhoofd te maken. Wij allebei in een deuk van het lachen natuurlijk. De dag daarop zijn we gaan raften. Na weer 3 uur in de bus te hebben gezeten konden we kennis maken met ons rafting team. Het was een groep uit Argentinie, 2 jongens en 4 meiden. Na wat instructies konden we vertrekken en al snel bleek dat we een goed team vormde... Totdat het ineens fout ging in een van de gevaarlijkste stroomversnellingen. Ik vloog namelijk de boot uit samen met nog 2 meiden en ging kopje onder. Gelukkig had ik een helm en vest aan, maar ik had totaal geen controle meer. Ik stoote me voet onder water en kreeg een paar goede slokken water binnen. Ik wist ook niet zogoed hoelang de stroomversnelling nog duurde dus liet me gewoon maar mee stromen. Toen ik eindelijk uit het water werd getrokken, schrok ik van een van de meiden die onder het bloed zat. Ze had een dikke snee boven haar oog en het andere meisje had een schaafwond op haar knie. Er was geen tijd voor medelijden want de volgende versnelling kwam er alweer aan. Gelukkig ging die wel goed en daarna waren we er alweer. Het ene meisje werd naar de clinic gebracht en mijn voet is alleen opgezwollen. Nu kunnen we er alweer om lachen maar de schrik zat er goed in. Gister zijn we nog een keer hoog de bergen ingeweest om sochtends vroeg ons laatste doel te bereiken. The mount everest zou alleen sochtends vroeg te zien zijn, vanaf een toren die op een half uur lopen lag van ons hotel. Toen we in dit hotel aankwamen gingen we op het dakterras aan tafel zitten bij 2 heren. Geloof het of niet maar 1 van hen was de allereerste schrijver van the lonely planet. De man stelde zich voor en eerst geloofden we er natuurlijk niks van. Maar al snel bleek dat hij onwijs veel te vertellen had over al zijn reiservaringen. De landen die hij nog niet bezocht had waren op 2 handen te tellen. Wat een ervaring dit :) na de hele avond aandachtig te hebben geluisterd naar zijn verhalen, besloten we naar bed te gaan want we moesten er heel vroeg uit. Wel kregen we nog zijn visite kaartje voor als we ook maar ooit een vraag hadden tijdens onze reis. Om half 7 sochtends zijn we naar de toren gelopen en hebben het topje van the Mnt Everest gezien. Nu zit ik in de hotel kamer en zal vanavond vliegen op Hanoi, Vietnam. Ik ben ontzettend blij dat we alles gedaan hebben hier dat we graag wilden doen. Het geen dat ik alleen niet zal missen is de verontreinigde lucht hier in Kathmandu. Doordat de stad in een dal ligt blijft alle smog hier hangen en ook nog eens al het fijne stof op straat. Als ik me neus hier snuit willen jullie niet weten hoe dat eruit ziet :p Geweldig dat jullie meelezen en mee genieten van mijn avonturen! Snel vertel ik jullie iets over een nieuw land: Vietnam here we come!!

  • 29 Januari 2014 - 08:09

    Karin:

    Hoi lieverds,

    Wat maken jullie toch veel leuke dingen mee. Heel erg leuk om dat allemaal te lezen in je verslag. Goede reis naar Vietnam en we lezen (en appen met Sven) wel weer over jullie avonturen daar. Dikke kus van Karin.

  • 29 Januari 2014 - 11:10

    Angèle:

    Heerlijk weer zo,n verhaal. fantastisch om op deze manier met jullie mee te reizen. Ondernemend als jullie zijn ,zal er nog veel meer volgen. Jullie ervaringen, als bagage, zijn nu al onbetaalbaar. Goede reis naar vietnam. Dikke kus(ook voor jou,Sven) van moeder nummer twee.xx

  • 30 Januari 2014 - 14:30

    Ada:

    Hallo Shane, wat kun jij goed vertellen. Je beleeft het helemaal mee, vooral met dat raften. Wat zul je geschrokken zijn. Gelukkig is het goed afgelopen. Ik ben benieuwd naar je verslag uit Vietnam. Groetjes en nog veel plezier samen.

  • 30 Januari 2014 - 18:19

    Patries:

    Hallo Shane, ik heb weer genoten van je verhaal, doe je wel voorzichtig !! potverdrie, jullie moeten nog een tijdje langer voort toch ?? dacht ik toen ik je raftverhaal las.......:)
    Onvoorstelbaar dat jullie al weer zowat een maand weg zijn. !
    En leuk om zo'n lonelyplanet schrijver te ontmoeten, daar kan je veel van leren !
    Nu in Vietnam....geniet maar weer van de mensen, het lekkere eten, mooie natuur en bezienswaardigheden, sterkte op de killing fields ( gaan jullie ongetwijfeld heen ) , in de tunnels van Cu Chi zal jij niet passen met je lange lijf, maar even langs oompje Ho in Ho chi minstad gaat vast lukken !
    Ben benieuwd !! Veel plezier maar weer, big hug , Patries

  • 01 Februari 2014 - 17:17

    Lia En Sjaak Schouten:

    Lieve Shane,
    Man wat maak jij in zo'n korte tijd veel mee. Net van huis en al zoveel beleeft. Als je weer thuis bent, ga een boek schrijven. Jouw reisverhalen zijn erg boeiend en je geeft de lezer het gevoel daar zelf te zijn.
    Lief dat je ons een kaart heb gestuurd. Sjaak is 65 geworden en heeft afgelopen woensdag afscheid genomen van zijn werk.
    Eens kijken wat het baasje nu gaat doen haha. Maar ik heb begrepen dat hij al veel plannetjes heeft. Doet ie goed niet voor mijn benen lopen.
    Shane, ga zo door geniet met volle teugen, je bent maar een keer jong.
    We blijven je volgen. xxx

  • 06 Februari 2014 - 23:05

    Lilian:

    Dag lieve Shane,
    Wat een fijne verhalen weer! Super om zo mee te kunnen leven. Jaloersmakend: die ontmoeting met die Lonely Planet dinosaurus! Zo'n visitekaartje willen we allemaal!
    Ondertussen hebben jullie de eerste Vietnam ervaringen er op zitten. Op Ferdinands verjaardag hebben we 'meegedroomd': ons voorgesteld wat jullie allemaal al gedaan zouden hebben. Blijf vooral schrijven en appen, maar vooral ook genieten van al die nieuwe ontmoetingen en ervaringen. Veel liefs, ook van Ferdinand, Lilian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Shane

De reis zal plaats vinden tussen 6 Januari en 11 Augustus. Sven Komen zal mijn reis kameraad zijn gedurende deze tijd. We kennen elkaar al vanaf de kleuterklas en hebben samen gewerkt in de keuken. Het zal allemaal gaan beginnen in Nepal, waar wij van plan zijn een maand te verblijven. Hierna vliegen we door naar Vietnam, om vervolgends over land verder te reizen. De volgende landen zullen wij daarna aandoen: Cambodja, Laos, Thailand, Maleisie en Indonesie. Voor alsnog is dit de globale planning, de volgorde is dus nog niet 100% zeker. Ook sluiten wij een bezoek aan andere landen uiteraard niet uit. Voor iedereen die van plan is mij te volgen via deze blog, zal ik proberen jullie zo uitgebreid en zo vaak mogelijk op te hoogte te houden van mijn avonturen. Ik heb er Onwijs veel zin in :D

Actief sinds 19 Dec. 2013
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 8309

Voorgaande reizen:

06 Januari 2014 - 11 Augustus 2014

Een droom die uitkomt!

Landen bezocht: