Mijn eerste week Vietnam! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Shane Duimel - WaarBenJij.nu Mijn eerste week Vietnam! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Shane Duimel - WaarBenJij.nu

Mijn eerste week Vietnam!

Door: Shane Duimel

Blijf op de hoogte en volg Shane

07 Februari 2014 | Vietnam, Hanoi

Woensdag de 29e vlogen we via Kuala Lumpur op Hanoi Een groot voordeel was dat we ons visum al geregeld hadden in NL dus we konden meteen doorlopen. Na wat onderhandelt te hebben met taxi chauffeurs wisten we de rit naar het centrum van Hanoi voor elkaar te krijgen. Daar verbleven we in een groot schoon hotel en omdat het pas middag was gingen we gelijk de stad wat verkennen. Al snel vonden we een leuk restaurant waar we allebei voor nog geen 5 euro een heerlijke maaltijd aten. Het was die avond gelijk Chinees oud en nieuw en dit wordt in Vietnam net zo groot gevierd. Al snel hadden we vrienden gemaakt uit Australie en gingen met hun mee op kroegentocht. Toen het eenmaal 12 uur was stonden we aan een groot meer waar iedereen naar toe was gekomen. Het vuurwerk dat we daar zagen was geweldig mooi! Dat kun je wel aan die aziaten over laten. Na iedereen gelukkig nieuwjaar te hebben gewenst gingen we terug naar het hotel om het nieuwe jaar eens goed te beginnen, namelijk door eens goed uit te slapen. De volgende dagen hebben we oa een oude gevangenis bezocht in het centrum van Hanoi en de stad verder verkend doormiddel van een plattegrond die we gekregeb hadden. Best leuk om te doen zo met een plattegrond :) gelukkig stonden alle straatnamen goed aangegeven, dus dat ging ons goed af. Vanuit Hanoi boekte we een trip naar Halong bay. De naam zegt het al een beetje, het is namelijk een soort baai met allemaal hele kleine rotsblok eilanden. Wel een stuk of 2000 lagen er verspreidt in de zee en met een boot vaarde we er tussen door. Het was een vreemd maar mooi gezicht, net of die rotsblokken er gewoon ingestort of ingegooid waren. We bleven een nacht slapen op de boot en gingen kayakken tussen de rotsen dior. De volgende dag bezochten we een pearl farm. Intressant om te zien hoe ze die parels als het ware kweken. Toch had ik mijn bedenkingen over de parels in de souveniers shop. Als je er wat zou kopen zou het net zo goed plastic kunnen zijn voor mijn gevoel. Vanuit Halong bay werden wr terug gebracht naar Hanoi en daar kochten we a la minute een trein ticket naar Hue in centraal Vietnam. De trein was bijna helemaal vol dus konden Sven en ik niet bij elkaar in de cabine. Op zich was dat ook wel even lekker want we moeteb nog 6 maanden tegen elkaar kop aankijken :) Ik bleek een ticket te hebben voor een midden bed en laten dat nou net de krapste bedjes zijn. Door te passen en meten wist ik me ertussen te wurmen en kon wonder boven wonder nog knap slapen ook. De rit duurde 12 uur en toen ik wakker werd waren we er al bijna. Toen we elkaar weer zagen vertelden we entousiast wat we zn beetje hadden mee gemaakt die korte tijd. Ons plan was om dit keer in een hostel te overnachten om zodoende meer in aanraking te komen met andere backpackers. Toen we daar aankwamen bleek dat er nog plek was dus hebben we gelijk voor 2 nachten geboekt. Ondertussen hebben we zelfs nog een nacht bij geboekt omdat het hier erg leuk is. Gister en vandaag huurden we beide een scooter en gingen naar het strand, hier 16km verop. We hadden weer een plattegrond mee gekregen en er zou een beachbar zijn. Na heel goed zoeken vonden we dit kleine paradijs en we waren de enige gasten op een Australisch stel na. Het voelde zo goed dat strand en die zee. Dat is toch echt wel het vakantie gevoel natuurlijk. Ik ben al aardig bruin geworden en uitgerust. Morgen pakken we daarom de bus naar Hoi An, wat ook de moeite waard schijnt te zijn. Nu ga lekker een Vietnamees biertje drinken want die kosten hier nog geen 50 cent. Cheers op het goede leven dan maar!!! :) :) :)

  • 07 Februari 2014 - 18:07

    Patries:

    Wat leuk om weer een deel van het avontuur te lezen Shane !!
    En dat jullie oud/nieuw viering mee mochten maken.....!
    En ontzettend bedankt voor je leuke kaart, die arriveerde precies op mijn verjaardag!! :)
    Volgende land Cambodja ?!?!
    Hou jullie goed en geniet !! Big Hug , Patries

  • 07 Februari 2014 - 19:35

    Angèle:

    Mijn hemel Shane. Ben toch wel onder de indruk van je schrijf -kunst. Net je foto's op mijn app ontvangen. De avonturen en de schoonheden die jullie meemaken. Geweldig, mannen. Jullie hoeven geen parels te kopen, dat zijn zijn jullie zelf wel!
    Bedankt voor weer zo'n prachtig verslag. Drink vanavond een wijntje op jullie. Dag lieverds.xxxx

  • 07 Februari 2014 - 19:35

    Angèle:

    Mijn hemel Shane. Ben toch wel onder de indruk van je schrijf -kunst. Net je foto's op mijn app ontvangen. De avonturen en de schoonheden die jullie meemaken. Geweldig, mannen. Jullie hoeven geen parels te kopen, dat zijn zijn jullie zelf wel!
    Bedankt voor weer zo'n prachtig verslag. Drink vanavond een wijntje op jullie. Dag lieverds.xxxx

  • 08 Februari 2014 - 03:18

    Mitchel:

    He kerel(s), het gaat jullie goed lees ik , weer een mooi stukje verslag de wereld in gestuurd en heel leuk om te lezen .
    Wat mij betreft zit je nu in het mooiste deel van de wereld , shane maar dat hoor ik wel als je eerdaags weer thuis bent .Ja je leest het goed man over een jaartje denk je waar is de tijd gebleven en wat ging het snel , zeker als je veel moois ziet en meemaakt , dus geniet met volle teugen .
    Mocht je geld te kort komen bel je je oompje Gert-jan gewoon hihi, tot later maar weer .

    Gr mitchel

  • 12 Februari 2014 - 09:01

    Brigit:

    Hoi Shane,
    Leuk je verslagen te lezen. Ik zal ze even uitprinten voor oma Nels kan ze je verhalen ook lezen.
    gr brigit en gert-jan

  • 18 Februari 2014 - 17:52

    Lilian:

    Hoi Shane,
    let je even niet op, staat er weer zo'n prachtig verslag van jou op de site. Oud en nieuw in Vietnam klinkt als een aanrader. Mooi om 2 keer in 1 jaar vuurwerkshow mee te maken.
    Voordeel van ff niet kijken is dat ik nu heel snel het vervolg kan lezen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Shane

De reis zal plaats vinden tussen 6 Januari en 11 Augustus. Sven Komen zal mijn reis kameraad zijn gedurende deze tijd. We kennen elkaar al vanaf de kleuterklas en hebben samen gewerkt in de keuken. Het zal allemaal gaan beginnen in Nepal, waar wij van plan zijn een maand te verblijven. Hierna vliegen we door naar Vietnam, om vervolgends over land verder te reizen. De volgende landen zullen wij daarna aandoen: Cambodja, Laos, Thailand, Maleisie en Indonesie. Voor alsnog is dit de globale planning, de volgorde is dus nog niet 100% zeker. Ook sluiten wij een bezoek aan andere landen uiteraard niet uit. Voor iedereen die van plan is mij te volgen via deze blog, zal ik proberen jullie zo uitgebreid en zo vaak mogelijk op te hoogte te houden van mijn avonturen. Ik heb er Onwijs veel zin in :D

Actief sinds 19 Dec. 2013
Verslag gelezen: 567
Totaal aantal bezoekers 8310

Voorgaande reizen:

06 Januari 2014 - 11 Augustus 2014

Een droom die uitkomt!

Landen bezocht: