De rest van Vietnam :) - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Shane Duimel - WaarBenJij.nu De rest van Vietnam :) - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Shane Duimel - WaarBenJij.nu

De rest van Vietnam :)

Door: Shane Duimel

Blijf op de hoogte en volg Shane

24 Februari 2014 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Ok waar waren we gebleven.. Owja De trein reis naar Hoi An. Ik moet zeggen dat ik merk dat ik wat luier wordt met het bijhouden van mijn blogs. Hopelijk nemen jullie me dat niet kwalijk :) Heel eerlijk gezegt heb ik ook niet echt veel spectaculairs gedaan. Toch was Hoi An wel het mooiste plaatsje waar we geweest zijn in Vietnam. In de Cargo Club, 1 van Hoi An's beste restaurants werden we culinair verwend en heb ik toch echt wel het lekkerst gegeten deze reis. Het mocht een beetje kosten maar als kok zijnde mochten we dit niet missen. De eerste avond dat we er aten, had ik vooraf een salade met gegrilde kip, garnalen, grapefruit, komkommer, wortel, rode uit, rode peper, mint en thaise peterselie. Als hoofdgerecht ging ik voor de Lamsbout met indische curry saus en jasmijn rijst. Het was onbeschrijvelijk lekker, alle smaken kwamen zo mooi samen in mijn mond... dat we er 2 dagen later weer zaten :) Het duurde dit keer even,voordat ik nog net niet, al kwijlend van het watertanden mijn keuze kon maken. Hou je vast daar gaan we weer :) Vooraf nam meneer: Gemarineerde ossehaas reepjes, lauw warm geserveerd op een salade van lolo biondo, geglaceerde sjalotjes, rode peper, wortel, papaya, thaise peterselie, zacht gekookt eenden ei en met een chili kruiden dressing. Ja dat was alleen nog maar het voorgerecht :) Mijn hoofdgerecht was een stuk tonijn gepaneerd in sesamzaad, daarbij werd geserveerd een wasabi-mosterd beurre blanc, aardappel mousseline en een frisse cres salade. Om de avond helemaal compleet te maken, verwende we ons ook nog met een nagerecht. Een witte chocolade-kahlua taart. Poeh poeh wat hebben de heren het slecht he :) Nou ik zal stoppen over al dat lekkere eten want jullie zullen ondertussen ook wel zitten te watertanden. Hoi An was niet alleen zo mooi vanwege het eten, maar ook de geweldige athmosfeer die er in de lucht hing. Je waande je als het waren in een film, met muziek door de straten en overal prachtige handgemaakte lampionnen. Het was zo romantisch allemaal dat ik het graag met iemand had willen delen. Natuurlijk was ik met Sven, maar jullie begrijpen me wel. Waar je in Hoi An ook voor terecht kan is kleding. In alle soorten en maten en alles wat je zoekt hebben ze daar. Zoniet dan laat je gewpon een foto zien van iets wat je zoekt en ze maken het voor je. Ik was toch al van plan om een pak op maat te laten maken, dus daar ging ik. De dames in de winkel hadden helemaal een laddertje nodig om me maten op te meten. De volgende dag kwam ik terug om te passen en na nog wat kleine wijzigingen kon het in doos naar NL worden gevlogen. Ondertussen heb ik al bericht gehad dat het in goede staat is aangekomen en al thuis in de kast hangt. Super blij ben ik ermee, nu nog een juiste gelegenheid vinden om het aan te trekken. Vanaf Hoi An pakten we de nightbus naar Nha Trang, wat werkelijk een hel van een rit was. 12 uur lang lagen we opgekropt achterin de bus. Sven lag tegen het raam gedrukt en ik lag naast een kwijlende Chinees. We waren zo blij eindelijk die rot bus uit te stappen en in het hotel een douche te nemen. Nha Trang zit vol met russen. Het is goed te vergelijken met Miami van Amerika, maar dan vol Russen. We hebben niet veel last van ze gehad, behalve dat er geen glimlach van hun gezicht valt te lezen. Als je dan in een restaurant zit te eten kun je voorstellen, dat dat best somber is :p We ontmoeten in Nha Trang een Nederlands meisje en een Engelsman waarmee we tot vandaag mee zijn opgetrokken. De Engelsman is een echte entertainer en heeft al heel wat reis ervaring met zijn 54 jarige leeftijd. Cindy is 22 en komt uit Utrecht. Best fijn om even lekker te kunnen kletsen met een andere Nederlander. We gaan met ze 4tjes telkens op avontuur door een scooter te huren en langs de kust te rijden, op zoek naar het perfecte witte strand. Na Nha Trang gaan we door naar Mui Ne! Niet echt geschikt voor mooie stranden, maar wel perfect als je van extreme sports houd. Vooral kite surfing wordt hier fanatiek beoefend. Ik zou het graag ook willen proberen, maar het is erg duur per les. Het is ook niet zo dat je het gelijk door hebt, dus waarschijnlijk ben je 10 lessen verder voordat je op je board door het water surf. Wel hebben we er heerlijk vis en schaal dieren gegeten, die je gewoon uit een aquarium vers aan kon wijzen. Vandaag met de bus naar Ho Chi Minh gereisd, onze laatste stop in Vietnam. Voor 28 feb moeten we het land uit zijn, want dan verloopt ons visa. Next stop Cambodia it is!!! Ben erg benieuwd wat me daar te wachten staat. Het schijnt er een stuk goedkoper te zijn wat stiekem best goed uit komt. :D Ik ben vast nog een hoop dingen vergeten, maar ik moet thuis ook npg wat te vertellen hebben. Hou jullie op de hoogte!! Shane

  • 24 Februari 2014 - 19:25

    Peter Tammeling:

    Lieve Shane, stoere bink,

    Prachtige verhalen, zeker voor de man die nu aardappels met broccoli zit te eten!

    Dank dat je het wilt delen met mij/ons. Ik geniet van je avonturen en de mooie manier van vertellen. Fijn dat het goed met je gaat. Geniet ervan en slurp het allemaal op. Je gaat er je leven lang plezier van hebben.

    Dikke knuffel, Peter

  • 25 Februari 2014 - 07:24

    Patries:

    Dit is weer een verhaal om van te smullen Shane ( in meerdere opzichten ) !! Erg leuk !!!
    Ik zag op je moeders mobieltje een fotootje van je met een vis in je handen, je ziet er goed uit joh !
    Ik hoop dat je ook de rust hebt op je avonturen schriftelijk vast te leggen, daar heb je later ook weer plezier van......wat kan je veel beleven he in korte tijd !!!
    Nou, goeie reis verder, ook voor Sven ....Ik ben nu al benieuwd naar de verhalen over Cambodja !
    Liefs, Patries

  • 25 Februari 2014 - 21:28

    Mel:

    haha.
    Ii vind sven ook zoon aantrekelijken vent!!!kijk je uit dat je geen hond op je bord krijgt.
    Het schijnt dat je daar in de buurt een markt heb waar je van alles kan kopen en eeten, zoals slang en hond
    Nog veel plezier daar he!!

  • 27 Februari 2014 - 19:49

    Ria:

    Hoi shane, het water loopt me in de mond, na je smakelijke verslag, wat hebben hullie al veel gezien en meegemaakt, geweldig, zie het zo voor me. geniet maar lekker en bedankt voor die leuke kaart, groetjes van mij en de mannen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Shane

De reis zal plaats vinden tussen 6 Januari en 11 Augustus. Sven Komen zal mijn reis kameraad zijn gedurende deze tijd. We kennen elkaar al vanaf de kleuterklas en hebben samen gewerkt in de keuken. Het zal allemaal gaan beginnen in Nepal, waar wij van plan zijn een maand te verblijven. Hierna vliegen we door naar Vietnam, om vervolgends over land verder te reizen. De volgende landen zullen wij daarna aandoen: Cambodja, Laos, Thailand, Maleisie en Indonesie. Voor alsnog is dit de globale planning, de volgorde is dus nog niet 100% zeker. Ook sluiten wij een bezoek aan andere landen uiteraard niet uit. Voor iedereen die van plan is mij te volgen via deze blog, zal ik proberen jullie zo uitgebreid en zo vaak mogelijk op te hoogte te houden van mijn avonturen. Ik heb er Onwijs veel zin in :D

Actief sinds 19 Dec. 2013
Verslag gelezen: 550
Totaal aantal bezoekers 8312

Voorgaande reizen:

06 Januari 2014 - 11 Augustus 2014

Een droom die uitkomt!

Landen bezocht: