Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Shane Duimel - WaarBenJij.nu Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Shane Duimel - WaarBenJij.nu

Kathmandu

Door: Shane Duimel

Blijf op de hoogte en volg Shane

07 Januari 2014 | Nepal, Kathmandu

Nou veilig geland in Kathmandu (nepal), helemaal vergeten dat we nog geen visum hadden. Toen dat eenmaal geregeld was zijn we opzoek gegaan naar de bagage. Een man vroeg waar we vandaan kwamen vliegen, dus wij we vertelden hem uit india. Hij zei dat onze bagage pas de volgende dag aankwam. Gelukkig nadat we onze tickets lieten zien, bleek dit niet het geval te zijn en konden we eindelijk frisse buitenlucht opzoeken. Althans dat dachten we haha. We kwamen midden in de smog en chaos van kathmandu terecht. We wisten dat een taxi 500 rupees zou kosten, dus zochten we naar de geschikte bestuurder. De eerste 2 waren te duur, maar de derde ging akkoord. Het was een man zonder tanden en hij reed in een kleine auto die al 10 jaar geleden naar de sloop had gemoeten. Ik deed me deur op slot, riem om en hield me hart vast want het beloofde een helse rit te worden. Rechts links inhalen, toeteren, voorrang verlenen? Voorrang moet je hier nemen! Er zat speling in het stuur en het was te bidden dat de remmen het niet begaven. Ik vertrouwde de taxi chauffeur ineens niet meer en het was inmiddels bijna donker. We zijn uitgestapt en hebben de man 12 dollar in ze handen geduwd. Hij sprak geen woord engels en protesteerde niet dus het zal wel goed hebben gezeten. Toen de weg gevraagd aan een soldaat en we bleken toch heel dichtbij ons guesthouse te zitten. Na door wat steegjes te hebben gelopen in de drukke stad stonden we er opeens pal voor. We sprongen letterlijk in de lucht van blijdschap. We did it! Mooie kamers en wifi, nou wat wil een mens nog meer? Juist een goede nachtrust. Mensen weltruste en hou jullie op de hoogte. Shane

  • 08 Januari 2014 - 21:33

    Mam:

    Goed gedaan,mannen. Volgens mij begint jullie geplande tocht, morgen. Tussen de wilde dieren op een olifant. ( die prong wil ik niet aan denken ,hoor) Ga ik morgen gewoon op de fiets,oke? Man ,wat ben ik jaloers . xxxx mam.

  • 09 Januari 2014 - 06:36

    Mel. :

    haha, leuk verhaal man. Het gaat allemaal een beetje ander in zukke landen. Ik zie het al helemaal voor me als je daar zo op dat vliegvelt. Hele andere wereld!! Geniet er van man. En pas goed op je zelf he!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Shane

De reis zal plaats vinden tussen 6 Januari en 11 Augustus. Sven Komen zal mijn reis kameraad zijn gedurende deze tijd. We kennen elkaar al vanaf de kleuterklas en hebben samen gewerkt in de keuken. Het zal allemaal gaan beginnen in Nepal, waar wij van plan zijn een maand te verblijven. Hierna vliegen we door naar Vietnam, om vervolgends over land verder te reizen. De volgende landen zullen wij daarna aandoen: Cambodja, Laos, Thailand, Maleisie en Indonesie. Voor alsnog is dit de globale planning, de volgorde is dus nog niet 100% zeker. Ook sluiten wij een bezoek aan andere landen uiteraard niet uit. Voor iedereen die van plan is mij te volgen via deze blog, zal ik proberen jullie zo uitgebreid en zo vaak mogelijk op te hoogte te houden van mijn avonturen. Ik heb er Onwijs veel zin in :D

Actief sinds 19 Dec. 2013
Verslag gelezen: 537
Totaal aantal bezoekers 8327

Voorgaande reizen:

06 Januari 2014 - 11 Augustus 2014

Een droom die uitkomt!

Landen bezocht: