Mijn eerste week Nepal - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Shane Duimel - WaarBenJij.nu Mijn eerste week Nepal - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Shane Duimel - WaarBenJij.nu

Mijn eerste week Nepal

Door: Shane Duimel

Blijf op de hoogte en volg Shane

15 Januari 2014 | Nepal, Pokhara

Sinds we aankwamen in ons eerste hotel is er veel gebeurd. Na onze eeerste nacht in Kathmandu zonder glas in de ramen van ons hotel, gaan we wat ontbijten en besluiten daarna de stad te gaan verkennen. Het is er super smerig en na een tempel bezocht te hebben zijn we blij als we weer terug zijn op onze kamer. Als we besluiten nog 2 nachten te blijven krijgen we een betere kamer. Volgende dag worden we voorgesteld aan een tour operator. Hij stelt een heel pakket voor ons samen en de prijs is naar onze mening niet verkeerd. Dus de volgende dag zijn we al onderweg naar een brug om er vanaf te springen. met elastiek :) 160 meter vrije val. Wauw wat een kick geeft dat! De volgende dag vertrekken we naar Chitwan national park en gaan olifant rijden door de jungle. Met ze 4en in een mandje bovenop dat grote beest, wat denk je dat er gebeurt..De riem waarmee het zitje vast zit breekt af. Zitten we daar bovenop een olifant in een los zitje haha. 2 andere olifanten kwamen ons eraf helpen en zo konden we verder. Eenmaal terug van Chitwan gaan we naar Pokhara, een backpack walhalla aan een groot meer. Vanuit daar vertrekken we de volgende dag de bergen in voor 3 dagen. Heerlijk die rust en de lokale bevolking verwelkomt ons telkens vriendelijk met het woord Namaste. Dit betekend dus hallo :) super mooi uitzicht als we in het eerste dorpje aankomen. We kijken uit over het Annapurna gebergte, het leverde prachtige foto's op. Ik zit nu op me hotel kamertje terug in Pokhara waar we een week gaan vertoeven. Heerlijk eten hier en allemaal leuke winkeltjes. Owja en het is zo happy hour hier ;) buy 1 get one more free. Tot snel weer Shane

• 16 Januari 2014 - 07:10

Mel. :

leuk hoor.
    Geweldige dinge doe je!!
    Kan niet wachten om wat foto`s te zien

• 17 Januari 2014 - 04:02

Mitchel:

He shane , zo te lezen gaat alles goed en staat er een week rust voor de deur.Haast niet voor te stellen dat jij dat een week vol ga houden , maar ok het zal wel in je bol geslagen zijn haha .
    wel leuk idee hoor om dit zo te doen , zo kan iedereen op de hoogte blijven .
    Las dat je al aan een elastiek hebt gehangen , moet niet gekker worden en dat in zo'n land , je oompje is toch weer te sceptisch . Maar goed mij had je toch niet zo gek gekregen . Nou rust maar uit voor de volgende etappe .

groeten daar ook aan je maatje
    `mitchel

• 19 Januari 2014 - 17:27

Angèle:

He kerel,
    Super dat ik je vandag even op skype gesproken heb. Maar je geschreven verhalen zijn zeker zo mooi. Je schrijft heel beeldend,Shane. Zie alles voor me, ha,ha. Laat dit mooie uitzicht maar goed tot je doordringen. Gelukkig hou je een dagboek bij. Lijkt bijna onmogelijk al die schoonheid op te slaan.

Dag kanjer,xxxmamxxx

• 26 Januari 2014 - 12:10

Brigit En Gert-jan:

Leuk je verslag te lezen,ik had al wat foto's met die olifant van Angele gehad. je hebt al aardig wat gedaan die eerste tijd, nu lekker even rust en dan weer verder. Bij ons alles goed zijn op wintersport geweest en kunnen er ook weer even tegen.
    Gr. Brigit

• 26 Januari 2014 - 14:58

Hilda Veenstra:

Hey Shane,
    Erg leuk om dit zo te lezen en een beetje mee te maken. Prachtige foto's al gezien van je mam. Hoop snel je volgende verhaal te lezen. Hier alles grijs en regen, een winter van niks.
    x Hilda

• 26 Januari 2014 - 17:52

Patries:

Hallo Shane en Sven,

wat leuk om te lezen al jullie avonturen ! heel herkenbaar de verhalen over de hectiek , viezigheid, leuke en minder leuke mensen.........wat kan je veel meemaken in korte tijd nietwaar ?
    Gelukkig hebben jullie nog veel in het vooruitzicht, ben zoooooo benieuwd naar de volgende verhalen !!!!!
    Mannen, geniet er van !!!!

Groetjes, Patries

Shane

De reis zal plaats vinden tussen 6 Januari en 11 Augustus. Sven Komen zal mijn reis kameraad zijn gedurende deze tijd. We kennen elkaar al vanaf de kleuterklas en hebben samen gewerkt in de keuken. Het zal allemaal gaan beginnen in Nepal, waar wij van plan zijn een maand te verblijven. Hierna vliegen we door naar Vietnam, om vervolgends over land verder te reizen. De volgende landen zullen wij daarna aandoen: Cambodja, Laos, Thailand, Maleisie en Indonesie. Voor alsnog is dit de globale planning, de volgorde is dus nog niet 100% zeker. Ook sluiten wij een bezoek aan andere landen uiteraard niet uit. Voor iedereen die van plan is mij te volgen via deze blog, zal ik proberen jullie zo uitgebreid en zo vaak mogelijk op te hoogte te houden van mijn avonturen. Ik heb er Onwijs veel zin in :D

Actief sinds 19 Dec. 2013